Para este proyecto se ha utilizado en engine de Manaz Software, Gorilla3D framework para Delphi Firemonkey. Actualmente esta framework está en versión Alpha y soportará Berlin y Tokyo. La versión gratuita incrustará una marca de agua en las imagenes y la versión de pago tendrá un precio fijo. Actualmente está información no está aún disponible en la web oficial.
Estas són algunas de las características del framekork:
- Skin-, Skeleton- und Vertexanimations for 3D Meshes (Key-Animations)
- Integrated and fast Q3 Physics Engine (with collision detection)
- Materials: textures, bump-mapping, vertex-color, phong-, blinn-, lambert-materials, water and reflection
- Loading complex multi-mesh models with UV-textures
- Logical model management (independent from FireMonkey tree), to manage a large amount of meshes and to instanciate separatly
- Optimized mesh generation in multi-mesh models: number of vertices reduced to the necessary vertices
- Flexible particle-system with influencer-classes (up to 100K particle at runtime)
- Shadow-Volume rendering
- Skybox-support
- Terrain rendering: from height-maps and procedural algorithms (Diamond-Square, Perlin-Noise, ...)
- New Point3D-, Quaternion-, Transformationsmatrix- und VertexKey-Animationen
- AudioManager (threadsafe)
- Flexible dialogue-system: load, save and edit at runtime
- Fast 3D model loading
- Less codesize for fast compilation (~50.000 lines of code)
- Compatible with existing FireMonkey components
- Platform-independent: WIN32, WIN64, ANDROID, iOS, MACOS, LINUX-x86 (by third-party product usage)
- Formate: X3D, X3DZ, OBJ, DAE
Os tendremos informados cuando tenagamos más novedades del proyecto.
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